Lördag den 26/9 2009

Jag har intala mig själv att SLUTA stressa. Jag upplevs säkert som en stressad människa som jämt och ständigt har saker på gång. Och eftersom jag hatar att lämna saker ogjorda kan jag bli ännu mer stressad för att jag inte hinner bli klar.

Jag stressar upp mig redan innan jag har klivit upp ur sängen på morgonen för att jag har saker som jag enligt mig själv måste göra och det måste ske samma dag.
Kraven har jag själv satt och byggt upp på min lista som kan både vara lång och kort. Kraven kan vara allt ifrån att städa,tvätta, handla, hinna träffa nära&kära, sov minst 7-8 timmar varje natt. Eller bara att försöka hinna med att göra så mycket som jag bara kan på en dag.  

Men förra lördagen fick jag det svart på vitt. Stress kan också leda till något väldigt jobbigt både fysiskt och psykiskt. En person som jag aldrig har träffat men som känner Fredrik väldigt väl råkade ut för något väldigt tragiskt allt på grund av STRESS. Personen drabbades av stroke, personen tappade delar av talet samt blev förlammad. Personen mår dock mycket bättre idag och har kommit hem efter flera veckor/månades rehab. 

Svart på vitt insåg jag att jag vill inte hamna i den situationen, och dessutom vill jag inte utsätta mina anhöriga för detta. Därmed lovade jag både mig själv att sluta stressa samt personen för personen som berättade saker som gjorde mig rädd. Personer i min ålder kan hamna i dessa situationer.

Som mina kära föräldrar säger "Du hinner, du behöver inte gör allt på en och samma dag" och som Fredrik säger behöver jag inte göra allt själv utan kan be om hjälp och behöver inte stressa för att hinna med allt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0